woensdag 26 oktober 2011

Krooneenden

Fotografie heeft (helaas) alweer een maandje stil gelegen, maar zo'n 2 weken terug ben ik eindelijk weer even op pad geweest. Al een tijdje wilde ik naar de gouwzee om krooneenden te fotograferen. Laatst met het mooie weer even langs geweest. Ik wou graag rimpelloos water en het was gelukkig behoorlijk windstil, ook stond er een mooi laag zonnetje dus de omstandigheden waren goed. Het water zag helemaal zwart van de vogels, tafeleenden, kuifeenden, meerkoeten en een aantal krooneenden. Prachtige eenden, maar lastig vast te leggen.
Ik wilde voor het lage standpunt gaan en ging onderaan de dijk tussen de stenen zitten. Statief op laagste stand en hoekzoeker erop. De meerkoeten kwamen dichtbij en op de goede plek langs, maar de krooneenden waren wat schuw. Ik kon helaas maar een uurtje zitten, ik denk dat ik wel wat betere foto's had kunnen maken als ik doordeweeks (druk met fietser nu, waar de eenden van schrikken) met een schuilnet tussen het riet ging zitten. Maar goed, toch aardig wat foto's kunnen maken, moet er nog een hoop bekijken maar dit is er alvast een.

2 reacties:

Blogger ceesvg zei...

Hallo Thijs,
Wat een prachtige foto's heb jij op je blog staan, kom hier zeker nog vaker kijken.

Gr Cees

31 oktober 2011 om 16:19  
Blogger Thijs Broekkamp zei...

Hallo Cees,

Hartstikke bedankt voor je reactie, leuk dat je nog eens komt kijken !

Succes ook met jouw eigen blog, staan ook (erg veel) leuke foto's op!

Groeten Thijs

31 oktober 2011 om 22:34  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage