maandag 29 april 2013

Nestelende kneutjes

Al een tijdje had ik een aantal ochtenden en avonden in een nieuwe plek in de duinen gestopt wat veelbelovend leek, maar tot op heden was het er nog niet echt gelukt. De setting was daar ook gewoon niet echt lekker en het lukte niet echt om de vaste uitkijkpunten van de vogels te herkennen. Gister dus maar weer eens op mijn oude vertrouwde plekje kijken op de heide waar ik 2 jaar terug de roodborsttapuiten erg mooi heb kunnen volgen. Die zitten er weinig momenteel maar ik zag wel gelijk kneutjes vliegen met nestmateriaal en al snel kon ik hun vaste uitkijkpost herkennen. Gelijk de volgende dag vroeg terug gegaan en ze kwamen een aantal keer langs. Ik had deze foto graag nog met een wat kleiner diafragma willen fotograferen voor de achtergrond maar er was weinig licht nog dus dat was niet mogelijk. De voorgrond zat nog in de schaduw (en rijp) en de ochtendzon scheen op de achtergrond.
Klik op de foto voor een vergroting

Ook meteen 's avonds weer even wezen kijken en ja hoor ze waren weer bezig. Er zitten 2, misschien wel 3 koppeltjes. Af en toe komen er ook roodborsttapuiten en grasmussen langs. Ik hoop dat dit het begin is van een nieuwe serie.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage